• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Flexkontot - Nu med Swish, ingen UC
5. Brixo - Lån utan UC
6. Klaralån - Lån utan UC
7. Merax - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Nstart - Nystartslån
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Vilka mäklare har olika långivare?

CRY-4

Aktiv medlem
Poäng: 31
Blev medlem
24 April 2020
Meddelanden
38
Mottagna reaktioner
6
Poäng
31
Om jag ansöker om Advisa, vilken annan mäklare har mest av olika långivare?
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 425
Mottagna reaktioner
13 486
Poäng
8 917
Vadå om du ansöker om Advisa? Vad menar du?
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 425
Mottagna reaktioner
13 486
Poäng
8 917
Jag förstår inte alls vad du menar, Advisa är ingen bank utan en förmedlare och om du söker hos dom så blir det svårt att hitta en annan som inte har samma banker hos sig då Advisa och tex Lendo har samma banker i sitt utbud. Mindre variation bara.
 

CRY-4

Aktiv medlem
Poäng: 31
Blev medlem
24 April 2020
Meddelanden
38
Mottagna reaktioner
6
Poäng
31
Jag förstår inte alls vad du menar, Advisa är ingen bank utan en förmedlare och om du söker hos dom så blir det svårt att hitta en annan som inte har samma banker hos sig då Advisa och tex Lendo har samma banker i sitt utbud. Mindre variation bara.



Jag hörde att det är sättet att få lite mer på ett lån än du bara kan få med en långivare. Så till exempel letar jag efter Advisa 300k och efter det letar jag efter en annan mäklare för 300k mer. Så nu lånar jag 600k tillsammans.
 
O

Olle84

Gäst
Poäng: 0
Hej,

Det är inga problem att få erbjudanden från två olika låneförmedlare om det är det du menar. Vissa ger erbjudanden hos olika förmedlare och du kan endast acceptera ett erbjudande per låneförmedlare. Notera då att det genomförs en UC för respektive förmedlare

Mvh
Olle
 

CRY-4

Aktiv medlem
Poäng: 31
Blev medlem
24 April 2020
Meddelanden
38
Mottagna reaktioner
6
Poäng
31
Hej,

Det är inga problem att få erbjudanden från två olika låneförmedlare om det är det du menar. Vissa ger erbjudanden hos olika förmedlare och du kan endast acceptera ett erbjudande per låneförmedlare. Notera då att det genomförs en UC för respektive förmedlare

Mvh
Olle


Ja jag förstår. Det är därför jag frågade vilken mäklare som har de flesta olika långivare.

Svenska är mitt tredje språk och jag är inte så bra på det. :(
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 425
Mottagna reaktioner
13 486
Poäng
8 917
Advisa tror jag faktiskt har flest. Flest banker alltså. Men det kanske kan vara en idé att vänta en månad eller två tills att detta med corona lugnat sig lite.
 
O

Olle84

Gäst
Poäng: 0
Låter rimligt. Tror du det kommer vara tillbaka till normaltillstånd nästa år på lånefronten hos förmedlare? Din personliga analys

mvh
Olle
 

CRY-4

Aktiv medlem
Poäng: 31
Blev medlem
24 April 2020
Meddelanden
38
Mottagna reaktioner
6
Poäng
31
Advisa tror jag faktiskt har flest. Flest banker alltså. Men det kanske kan vara en idé att vänta en månad eller två tills att detta med corona lugnat sig lite.



Varför? Tror du att corona har påverkat långivarna? Min vän fick just 150k lån utan problem.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp